FC København er klar til næste runde af Champions League-kvalifikationsspil.
Det blev en realitet efter den samlede 3-0-sejr over FC Drita fra Kosovo.
Klubbens cheftræner var en tilfreds herre efter opgøret, hvor han fremhæver, at det eneste, det handlede om, var avancement.
- Sådan nogle Q2-kampe handler bare om at komme videre, det er det eneste, der tæller, for nu er vi sikre på at komme i en af de tre ligafaser, siger Jacob Neestrup til FCK's hjemmeside.
- De viste igen, at de formår at gøre kampene tætte, ligesom de har gjort i tidligere europæiske kampe, og de gik også hårdt til den i duellerne, og det blev selvfølgelig ikke nemmere for dem med det røde kort, som jeg synes var helt i orden, ligesom de to straffespark de begik i Parken.
Artiklen fortsætter efter billedet

FCK'erne startede kampen med et defensivt udgangspunkt med en formation, der bød på tre stoppere. Københavnerne fik også holdt FC Drita fra fadet.
- Vi grundlagde det med en god hjemmekamp, hvor vi viste ro og tålmodighed og i sidste ende kunne have vundet større, men i dag var der aldrig spænding, og vi er videre med to sejre og to clean sheet.
FC København finder onsdag aften ud af, hvem de møder i Q3-runden.
Det bliver enten Malmö FF eller RFS.
Malmö vandt den første kamp i Letland med 4-1

FC København
CL-kval




































