2021-07-29 18:23:00

Esbjerg-legenden John Madsen er død

Esbjerg-legenden John Madsen er gået bort i en alder af 84 år.

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce

Esbjerg fB var i 60'erne en dominerende faktor i dansk fodbold, og nu er en af personerne, der havde en stor andel af den succes, gået bort.

For den tidligere Esbjerg-mand og landsholdsspiller John Madsen er gået bort i en alder af 84 år, skriver JydskeVestkysten.

John Madsen var med til at vinde det danske mesterskab for Esbjerg i 1961, 1962, 1963 og 1965.

Derudover var han også med i klubbens pokaltriumf i 1964.

Artiklen fortsætter efter billedet

Esbjerg fB -Esbjerg-legenden John Madsen er død
Foto: John Randeris/Ritzau Scanpix

I 1965 skiftede John Madsen til skotske FC Morton, inden turen senere gik til Hibernian FC.

John Madsen nåede også 20 kampe på de danske landshold i starten af 60'erne, inden han dog meldte fra til landsholdet igen efter en succesfuld kvalifikation til EM-slutrunden i 1964.

John Madsen blev, ifølge JydskeVestkysten, diagnosticeret med demens i sine senere dage, inden han altså endte sine dage på et plejehjem i Sædding.

Annonce

13 kommentarer

Se kommentarer
Annonce