DBU opruster på ungdomslandsholdene.
Nicolai Boilesen fortalte tidligere mandag til Bold, at han har sagt ja til at blive ny assistenttræner for det danske U16-landshold.
Han er dog ikke det eneste nye ansigt hos DBU.
Den tidligere AaB-spiller Rasmus Würtz fortæller til Bold, at han skal være assistenttræner for U18-landsholdet under Morten Mølkjær.
- Morten Mølkjær fangede mig på et godt tidspunkt, og så skulle jeg selvfølgelig lige overveje det. Men det satte nogle tanker i gang, og jeg kunne ret hurtigt mærke, at det kunne være fedt.
Artiklen fortsætter efter billedet

- Det er først og fremmest fedt, at han kan se mig i teamet, og så bliver det fedt både at arbejde i teamet, men også at arbejde med de største danske talenter, fortæller den nye DBU-assistent til Bold.
Rasmus Würtz fortæller videre, at han dog først lige skulle cleare det hele med Staby Efterskole i Vestjylland, hvor han arbejder som lærer.
- De var meget samarbejdsvillige, så det var fedt, at vi kunne få det til at passe. Jeg er virkelig glad for, at jeg kan lave den kombination, hvor jeg får lov at være begge steder.
- Det er fedt at træne efterskoleeleverne, men det bliver også fedt at skulle arbejde med elitefodboldspillere igen.
Det er ikke første gang, at DBU har været på spil og forsøgt at få fingrene i den tidligere Superliga-profil, fortæller han samtidig.
- Jeg var i kontakt med DBU sidste sommer, men der var lige rigeligt at tage fat på, så der takkede jeg nej.
Men nu er en aftale altså kommet på plads.
- Forhåbentlig kan jeg bringe noget af den erfaring, jeg har som spiller, med ind i jobbet. Og så har jeg efter min spillerkarriere bygget på med trænererfaring og uddannelser.
- Jeg glæder mig til at gå helt ned i detaljen på det individuelle plan, og så skal vi præstere så godt, at vi kvalificerer os til EM-slutrunden. Både som træner og spiller har jeg haft stort fokus på det holdtaktiske, og det kommer jeg også til at have her. Vi skal have gode individualister og udvikle spillere, som er stærke som hold, fortæller Würtz til Bold.
40-årige Rasmus Würtz stoppede sin aktive karriere tilbage i 2019 og havde efterfølgende forskellige roller i AaB.
I 2024 blev han ansat som lærer på Staby Efterskole i Vestjylland - og nu udvider han cv'et med en stilling som assistenttræner for U18-landsholdet.
Her skal Rasmus Würtz sammen med Morten Mølkjær følge U18-årgangen til de er færdige som U19-spillere i sommeren 2027.

Crystal Palace smidt ud af Europa League
Hattrick | Afsnit 156Crystal Palace er endegyldigt smidt ud af Europa League, og London-klubben skal i stedet spille Conference League. Bliv klogere på hvorfor, og om det betyder noget for Brøndby.
Læs mere
Danmark


































