2025-07-25 16:13:57

Jørgensen øjner store opgaver: Sindssygt spændende

Mathias Jørgensen er på plads i Bodø/Glimt og sætter her ord på de ting, han ser mest frem til ved tilværelsen i den norske klub. 

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce
Artiklen fortsætter efter indholdet

Eliteserien - 15. runde

FT

BOD

7 - 2

VÅL

Så kom den endelig i stand. 

Torsdag bekræftede Bodø/Glimt efter et længerevarende pokerspil med AaB, at man havde sikret sig en aftale med Mathias Jørgensen, der har skrevet under til 2029. 

Den danske angriber er landet hos de forsvarende norske mestre og glæder sig til at komme i sving i den gule trøje. 

- Jeg glæder mig rigtig, rigtig meget. Det er et rigtig velfungerende fodboldhold, som jeg skal ind og prøve at blive en del af, fortæller Jørgensen på til Bodø på YouTube. 

- Jeg glæder mig til at lære dem (holdkammeraterne, red.) at kende - både med det fodboldmæssige, men endnu mere som personer og mennesker. Jeg har fået en masse godt at vide om klubben og de mennesker, der er her, og nu glæder mig til selv at blive en del af det. 

I Norge er man halvvejs igennem indeværende sæson af Eliteserien, og samtidig skal Bodø/Glimt også en tur i Champions League-kvalifikationen. 

Mathias Jørgensen får således andre boller på suppen end Betinia Liga-fodbold med AaB, og han ser da også frem til de store udfordringer, der kommer. 

- Det bliver sindssygt spændende. Der ligger rigtig mange kampe og venter forude, og det er jo det, vi elsker som fodboldspillere. Vi er meget mere fornøjede med at spille kampe, end vi er med at træne fodbold. 

- Vi skal kæmpe om at få en førsteplads i hus og samtidig prøve at gøre alt, hvad vi kan for at spille os til Champions League. Det glæder jeg mig til at blive en del af. 

Ifølge Bolds oplysninger indkasserer AaB på den gode side af tre millioner euro – svarende til omkring 22,5 millioner kroner – for Mathias Jørgensen. 

Artiklen fortsætter efter indholdet

Eliteserien - 15. runde

FT

BOD

7 - 2

VÅL

Annonce

Del dine tanker...

Vi vil gerne høre din mening! Del dine synspunkter med os og de andre bold-læsere og bliv en del af debatten.

Start debatten
Annonce