2025-08-18 15:45:00

Xabi Alonso om La Liga-kamp i USA: Ikke muligt nu

Xabi Alonso fortalte på et pressemøde forud for Real Madrids første La Liga-kamp, at en potentiel La Liga-kamp ikke er mulig lige nu. Det skal kræve enstemmighed.

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce
Artiklen fortsætter efter indholdet

La Liga - 1. runde

FT

REA

1 - 0

OSA

En La Liga-kamp i USA.

Det lyder forkert, men det kan blive en realitet inden længe.

I hvert fald har det spanske fodboldforbund anmodet UEFA om at få flyttet kampen i 17. runde mellem Villarreal og FC Barcelona til Miami.

Det har skabt en del debat i Spanien og fodboldeuropa.

På et pressemøde mandag blev Xabi Alonso spurgt ind til hans tanker om en potentiel kamp på den anden side af Atlanten. 

- Jeg er helt enig med udmeldingen fra klubben. 

Artiklen fortsætter efter billedet

La Liga -Xabi Alonso om La Liga-kamp i USA: Ikke muligt nu
Foto: Javier Soriano/AFP/Ritzau Scanpix

- Hvis reglerne skal ændres, skal det gøres med enstemmighed blandt alle klubber (i ligaen, red.). Hvis ikke kan det ikke lade sig gøre. Lige nu er det ikke muligt, siger Xabi Alonso ifølge Marca.

Der har været flere kritiske ryster af den mulige kamp, som kan være startskuddet til endnu flere kampe i USA og andre steder på kloden.

Blandt andet kritiseres det, at Villarreal ikke på samme måde får hjemmebanefordelen, mens det omvendt bliver mindre intimiderende for FC Barcelona - altså konkurrenceforvridende.

Derudover går mange af Villarreal-fansene glip af en af de mest imødesete kampe i sæsonen. 

Podcast Cover

Make VM Great Again: Reportage fra Karrusellen & Live fra Miami!

Drømmeklubben | Afsnit 5

Anders og Victor har været på natligt besøg på Karrusellen til en solid omgang hatewatch af Sverige - side om side med en stor flok skønne Japanere.

Læs mere
-34:53

Tror du, du kan mestre La Liga?

Artiklen fortsætter efter indholdet

La Liga - 1. runde

FT

REA

1 - 0

OSA

Annonce

10 kommentarer

Se kommentarer
Annonce