Bold kunne tidligere mandag fortælle, at FC Midtjylland er gået på rov i Brøndby, hvor man har hapset Bent Christensen for at gøre ham til ny akademichef.
Det bekræfter midtjyderne nu på sin hjemmeside.
Han forlader dermed Brøndby efter en lang årrække og tiltræder sin nye stilling 1. september 2025, skriver FCM.
- Bent er ikke en klassisk akademichef – og netop dét, tror vi bliver styrken. Han kommer med en kombination af fodboldfaglighed, menneskelig indsigt og et brændende fokus på udvikling, siger FCM's fodbolddirektør Jacob Larsen.
Artiklen fortsætter efter billedet

- I Brøndby og DBU har han vist, at han både kan sætte retning og give plads til individet. Nu tager han skridtet ind i et nyt ledelsesansvar, og vi er overbeviste om, at hans nysgerrighed, autoritet og erfaring vil bidrage til at løfte vores akademi yderligere.
Som aktiv spiller blev Bent Christensen dansk mester med Brøndby fem gange og fik sit kaldenavn Bent ‘Turbo’ for sin angrebsiver og hurtighed foran kassen.
I de senere år har Brøndby-koryfæet været transitionstræner på Vestegnen, men i vinter rykkede han tættere på cheftræner Frederik Birk som assistenttræner, inden han igen vendte tilbage til transitionstrænergerningen.

Crystal Palace smidt ud af Europa League
Hattrick | Afsnit 156Crystal Palace er endegyldigt smidt ud af Europa League, og London-klubben skal i stedet spille Conference League. Bliv klogere på hvorfor, og om det betyder noget for Brøndby.
Læs mere
FC Midtjylland
3F Superliga

































