Sheffield Wednesday indgav tilbage i oktober en konkursbegæring.
Sidenhen har klubben været under offentlig administration og på jagt efter en ny ejer, alt imens klubben har direkte kurs mod League One.
Nu har de dog nået en vigtig milepæl i det arbejde. Juleaften udpegede de nemlig en foretrukken køber.
Det skriver klubben på sin hjemmeside.
Det er dog ikke en proces, der bliver gennemført med et snuptag. Der har nemlig over en længere periode blevet foretaget en omfattende due dilligence.
Artiklen fortsætter efter billedet

Det vil sige, at finansieringen og den yderligere dokumentation for midlerne, som understøtter tilbuddet, er blevet tjekket igennem.
Derudover har administratorerne pligt til at følge insolvenslovgivning samt EFL's regler, hvilket skal sikre, at man maksimere udbyttet til kreditorerne, som klubben skylder penge.
På grund af fortrolighedsregler kan den foretrukne køber endnu ikke offentliggøres.
Når EFL har afsluttet sin godkendelse af den mulige køber, vil der komme en officiel udmelding.
Sheffield Wednesday spiller lørdag i FA Cup, hvor de møder Brentford.

Sheffield Wednesday
Championship


































