2025-07-24 14:08:44

Viborg sælger assistent til Premier League

Viborg FF oplyser, at klubben har solgt den norske assistenttræner Pål Fjelde til Burnley.

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce
Artiklen fortsætter efter indholdet

Træningskampe - 1. runde

FT

HUD

0 - 2

BUR

Der sker ting og sager på trænerkontoerne hos Viborg FF. 

Torsdag morgen bekræftede Superliga-klubben, at Nickolai Lund er ny cheftræner, men nu forlader en træner klubben. 

På Viborg FF's hjemmeside lyder det, at klubbens norske assistenttræner Pål Fjelde er blevet solgt til den engelske klub Burnley, der netop er rykket op i Premier League.

- Vi er endnu engang lykkedes med at udvikle og sende en træner videre til et højere niveau, og denne gang er det til den engelske Premier League, hvilket vi ikke har prøvet før. 

- Det er vi selvfølgelig meget stolte af, og det er endnu et eksempel på, at vi som klub gør mange ting rigtigt, og at vi har et rigtig godt udviklingsmiljø.

Artiklen fortsætter efter billedet

3F Superliga -Viborg sælger assistent til Premier League
Foto: Johnny Pedersen/Johnnypedersen/Ritzau Scanpix

- Pål kom til klubben for to år siden, og han har fra dag et imponeret os meget med sin enorme dedikation, flid, ihærdighed, grundighed og høje faglighed. Derudover har han været meget professionel og loyal over for klubben, selvom han har oplevet flere skift i trænerstaben undervejs.

- Nu kom denne mulighed for Pål, som kan være en once-in-a-lifetime mulighed, og det vil vi selvfølgelig ikke stå i vejen for. Pål skal have en stor tak for indsatsen i VFF, og vi ønsker ham held og lykke med fremtiden.

- Samtidig arbejder vi nu meget målrettet på at styrke trænerstaben med de helt rigtige kompetencer, så vi får det stærkest mulige trænerteam til fremtiden, siger sportschef Mads Agesen til klubbens hjemmeside.

30-årige Pål Fjelde kom i sommeren 2023 til domkirkebyen fra norske Viking FK.

Nu drager han til Premier League.

Podcast Cover

Crystal Palace smidt ud af Europa League

Hattrick | Afsnit 156

Crystal Palace er endegyldigt smidt ud af Europa League, og London-klubben skal i stedet spille Conference League. Bliv klogere på hvorfor, og om det betyder noget for Brøndby.

Læs mere
-15:02

Artiklen fortsætter efter indholdet

Træningskampe - 1. runde

FT

HUD

0 - 2

BUR

Annonce

5 kommentarer

Se kommentarer
Annonce