11
SAS Liga-klubbernes placering efter 17. spillerunde er betydende for, hvor mange TV-penge der afregnes midtvejs i sæsonen. Derfor var der stor jubel i FC Midtjylland, der trods nederlaget til FC København holdt fast i ottendepladsen.
Silkeborg slog nemlig samtidig FC Nordsjælland, mens SønderjyskE kun fik uafgjort i Randers.
- Når vi nu ikke selv kunne klare det i Parken er vi da taknemmelige for de to andre resultater, siger direktør Claus Bertelsen til Herning Folkeblad.
Ifølge avisen henter FC Midtjylland to millioner kroner mere på ottendepladsen, end de ville have fået for en niendeplads.


FC Midtjylland
Silkeborg IF
3F Superliga






























