Henrik Pedersen går et skridt op.
Siden 2023 har han været assistenttræner i Sheffield Wednesday, men nu overtager han roret i traditionsklubben.
De har netop oplyst på deres hjemmeside, at han bliver ny cheftræner.
Allerede tirsdag kunne Bold erfare, at danskeren ville træde skridtet op i Championship-klubben som følge af Danny Röhls exit.
Det var allerede fremme i starten af juli, at danskeren ville være i spil til jobbet, men nu er det en realitet.
Henrik Pedersen har allerede taget sig af opstarten til den nye sæson, og nu fortsætter han i den rolle med titlen som manager.
Danny Röhl var ellers formelt træner indtil i tirsdags, men havde valgt at blive væk grundet kontroverser med spillertruppen og klubbens ledelse.
Derefter fulgte en uvis periode i Sheffield Wednesday, som i øvrigt også kæmper med økonomien på nuværende tidspunkt.
I sidste ende valgte klubben at fortsætte samarbejdet med Henrik Pedersen og forfremme ham til cheftræner.

Sheffield Wednesday
Championship



































